پارسی English


صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت کانال تلگرام شرکت صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات
شرکت حامیان صنعت کیمیا ,

امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امتیازات: 2.71
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرح توجیهی ( امکان سنجی ) شکر پودری و شکر شکرپاش (Caster & Icing Sugar )
#1

هدف از اجرای طرح حاضر، ايجاد واحد توليد و بسته بندی پودرشکر قنادی (Icing Sugar) به ظرفیت 3000 تن و شکر شکرپاش (Caster Sugar) به ظرفيت 10000 تن می باشد. در نظر است طرح حاضر در دو شيفت 8 ساعته با 300 روز کاری در سال فعاليت نمايد.


ایجاد این واحدهای صنعتی و تولید این دو نوع محصول در درجه نخست به افزایش کیفیت محصولات پايين دستی مانند شیرینی و شکلات در بخش صنایع غذایی و بهبود کیفیت و درنتیجه بازاریابی کالاهای صادراتی و در مرتبه بعدی عرضه کالای استاندارد در مصارف خانگی و اصلاح الگوی مصرف خواهدبود.


1. نوع و مشخصات محصول:


شکر شکرپاش (Caster): این شکر در اثر آسياب كردن، دانه هایي ريزتر در نتيجه بافت نرمتری پيدا كرده و به دليل كوچكي ذرات، سريعاً در مايعات حل می شود. در تهيه كيك ها، سوفله ها، مرنگ ها و... كاربرد دارد . شکر شکرپاش در اندازه نصف دانه، شکرهای معمولی موجود است. اندازه دانه های شکر معمولی حدود 5/0 میلی متر است.


ويژگي‌های شکر شکرپاش محصول طرح








ويژگی

ميزان قابل قبول

وضعيت ظاهری

رنگ سفيد شفاف تا مات

طعم و بو

شیرین و عاری از هرگونه بوی خارجی

مواد نامحلول در آب

ندارد

رطوبت

ندارد

میزان افزاینده ها

ندارد


پودر شکر قنادی (Icing): در صورتي كه شکر معمولی به همراه سه تا 5 درصد نشاسته ذرت آسياب و غربال گردد، پودر شکر به دست می آيد. پودر شکر بسيار نرم تر از شکر دانه ريز است و با آسياب های خانگی قابل تهيه نيست. اندازه دانه های شکر شکرپاش 35/0 میلی متر است.


ويژگي‌های شکر قنادی محصول طرح










ويژگی

ميزان قابل قبول

وضعيت ظاهری

رنگ سفيد شفاف تا مات

طعم و بو

شیرین و عاری از هرگونه بوی خارجی

مواد نامحلول در آب

ندارد

رطوبت

ندارد

نشاسته ذرت

حداكثر 5 درصد

افزاینده های ضد کلوخه

حداكثر 5/1 درصد

میزان افزاینده ها

حدکثر 7درصد


2. بررسي بازار ( فصل دوم مطالعات امکان سنجی ):


مصرف كنندگان عمده : تقريباً تمامی کشورها. اين دو نوع شکر در قنادی و توليد کيک و کلوچه کاربرد داشته بنابراين تمامی کشورها مصرف کننده آنها هستند. البته کشورهای توسعه يافته و توريست پذير و همچنين کشورهای توليد کننده شکر مصرف يشتری دارند. در ايران روند مصرف شکر شکرپاش بر اساس آمار عرضه و تقاضا صفر می باشد ليکن با توجه به اينکه برخی از واحدهای مصرف کننده اين فرآورده خود اقدام به آسياب کردن شکر معمولی نموده و به عنوان شکر ريز شکرپاش استفاده می کنند نمی توان گفت که اين فرآورده در داخل کشور مصرف ندارد.


مصرف پودر شکر قنادی نيز بر اساس آمار 300 تن است ليکن واقعيت اين است که مصرف واقعی بيش از ارقام بوده زيرا مصرف کننده ها از خاکه قند استفاده می کنند.


§ ظرفيت پیشنهادی : پودرشکر قنادی 3000 تن و شکر شکرپاش 10000 تن


§ ميزان توليدات داخلی : پودرشکر قنادی 300 تن و شکر شکرپاش صفر


§ ظرفيت بالقوه : پودرشکر قنادی 490 تن و شکر شکرپاش صفر


§ ميزان واردات : واردات اين محصولات در مقياس های پايين و مسافرتی انجام می گيرد که معمولاً توسط مصرف کنندگان آنها بوده و آمار رسمی و قابل ملاحظه ندارد.


§ برآورد تقاضا : 37500 تن مصرف داخلی و 11000 تن صادرات در سال 1392


§ تعداد شيفت كاری : دو شيفت در 16 ساعت


4. روش توليد و تكنولوژی مورد نظر( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


برای تولید شکر قنادی و شکر شکرپاش ابتدا باید شکر دانه ای خرد شود و برای این منظور باید از خردکن استفاده کرد. کاهش اندازه ذرات شکر به حد شکرشکرپاش یا شکر پودری بوسیله خردکردن Grinding در آسیاب های ضربه ای یا چکشی انجام می شود. توزیع ذرات درخصوص شکر پودری از مدل Rosin-Rammler-Sperling تعریف می شود (d=40-60μm, n=1.8-2.5).


شکرپودری می بایست با دقت تحت فرآیند قرارگیرد. فرآیندی که همراه با گرمایش، خشک کردن تا میزان رطوبت مجاز و سردکردن پیش از بسته بندی همراه است تا در هنگام انبارداری کلوخه نمی شوند.


برای این دو نوع محصول دو نوع آسیاب مختلف پیشنهاد شده اند:


1. آسیاب های Gap برای شکر پودری


2. آسیاب های غلتکی برای شکر شکرپاش و برای توزیع اندازه بزرگتر ارائه می شوند.


5: .ابعاد فيزيكي طرح ( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


محل اجرا : استان خوزستان در مجاورت شرکت کشت و صنعت دهخدا


مساحت زمين :3000 مترمربع


سطح زير بنا: - توليدی :850 متر مربع


- انبار ها :600 متر مربع


- تاسیسات اداری و تأسيسات:400 متر مربع


تعداد و تركيب نيروی انسانی : پرسنل توليدی 34 نفر وپرسنل اداری 15 نفر


مصارف صنعتی: - آب : 4005 متر مكعب


- برق : 1082400 كيلو وات ساعت


- گاز : 300000 متر مكعب


6: ابعاد اقتصادی طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):


برآورد سرمايه‌گذاری كل : 74681 میلیون ریال


برآورد سرمايه‌گذاری ثابت : 21630 میلیون ریال


سرمايه در گردش: 53051 ميليون ريال


پيش بينی منابع تأمين سرمايه : 30 درصد آورده نقدي، 70 درصد تسهيلات بانكي


پيش بينی قيمت تمام شده(کل محصولات) : 223722 میلیون ریال


پيش‌بينی قيمت فروش (کل محصولات) : 246000 میلیون ریال


برآورد سود خالص (کل محصولات) : 23526 میلیون ریال


قيمت كل ماشين‌آلات و تجهيزات توليدی :


ماشین آلات اصلی : 6925 میلیون ریال


تاسیسات جانبی و زيربنايی : 1950 میلیون ریال


7. پيش بينی شاخص‌های اقتصادی طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):









عنوان

مقدار

نرخ بازگشت داخلی كل سرمايه گذاری(IRR)

37.76%

نرخ بازگشت داخلی آورده نقدی (IRRE)

56.75 %

دوره بازگشت سرمايه (با در نظر گرفتن نرخ تنزيل)

3.6 سال

ارزش خالص جريان نقدی(Net Present value)

48268ميليون ريال

نقطه سربسر (Break even point)

44.14 %

سود خالص سالانه

19942 ميليون ريال


8. برنامه زمان بندی اجرای طرح:


یک سال برای اجرای طرح پيش بينی شده است.


9. ارزيابی (نتيجه‌گيری):


با توجه به شاخص های اقتصادی طرح، سهم منابع داخلي، نقطه سربه سر نرخ بازده داخلی و دوره بازگشت سرمايه طرح مثبت ارزيابی می گردد.


توضیح:


1- اطلاعات بازار از منابع معتبر شامل آمار وزارت صنعت، معدن تجارت، اداره گمرک، مراجع دانشگاهی و توليدکنندگان صنايع غذليی مشابه و نرم و استاندارد های موجود در این زمینه تهیه شده است.


2- اطلاعات فنی از مراجع معتبر مانند دائره المعارف های مهندسی، استعلامات اخذ شده از سازنده ها، شرکت های داخای و خارجی مستندات ها و پیشنهادات رسمی تهیه شده است.


3- محاسبات و تحلیل های اقتصادی بر اساس فرمت بانک صنعت و معدن و با استفاده از نرم افزار کامفار ( مرجع معتبر UNIDO ) تهیه شده است.

سال انجام مطالعات: 1390
تلفن:09126809553
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

تماس با ما:

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، نبش خسرو، مجتمع الماس غرب، واحد 109

تلفن: 44277189 (021)

فکس: 44387366 (021)

پست الکترونیک: info@iranhsk-co.com

تمامی حقوق اين سايت متعلق به شرکت حاميان صنعت کيميا می باشد.

مطالب شرکت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنيد.

صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت صفحه تلگرام شرکت
صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات