پارسی English


صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت کانال تلگرام شرکت صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات
شرکت حامیان صنعت کیمیا ,

امتیاز موضوع:
  • 16 رای - 2.31 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرح توجيهي ( امكان سنجي ) آب نیشکر
#1

1. معرفي طرح و هدف از اجراي آن ( فصل اول مطالعات امکان سنجی ):


هدف از اجراي طرح حاضر، ايجاد واحد آب نيشکر به ظرفيت عملی 10 هزار تن (10 ميليون ليتر مي باشد. در نظر است طرح حاضر در سه شيفت 8 ساعته در روز و 210 روز کاري در سال فعاليت نمايد.آب نيشکر آب استخراج شده از نيشکر فشرده شده است که به عنوان آشاميدني در سراسر جهان مصرف مي شود و به خصوص در مناطقی که در آن نيشکر کشت مي شود مانند جنوب شرقي آسيا، جنوب آسيا، و آمريکاي لاتين، مصرف آن افزايش يافته است.


2. نوع و مشخصات محصول:


آب نيشکر سرشار از مواد مغذي ضروري بوده و بسيار سالم می باشد. آب نيشکر که نوعي نوشيدني انرژي زاي طبيعي است جايگزين خوب نوشيدني هاي تهيه شدة سرشار از قند است. به راحتي جذب بدن شده و قند موجود در اين محصول در بدن به چربي تبديل نمي شود. آب نيشکر حاوي پروتئين، آهن، فسفر، ويتامين هايA ، B1 ، B2 ، B3 و C ، کلسيم، و کروم است. از پوسيدگي دندان جلوگيري نموده و موجب تقويت لثه ها مي شود. آب نيشکر را مي توان براي شيرين کردن نوشيدني ها و غذاهاي و همچنين در پخت و پز استفاده نمود. برخی مزايای آن عبارت است از :


• پر از ويتامين ها، مواد معدني و آنتي اکسيدان است.


• شاخص گليسمي(Glycemic index) پايين دارد و براي افراد مبتلا به ديابت بسيار مفيد است.


• همانطور که کربوهيدرات هاي پيچيده را تجزيه مي کند به آرامي در جريان خون نفوذ نموده و انرژي آزاد کند.


• آب نيشکر داراي عصاره مهار سرطان است.


• يک نوشيدني قليايي است.


• دارای مواد ضد پوسيدگي دندان است.


• داری خاصيت پيشگيرانه و درمان گلو درد، سرماخوردگي و آنفولانزا می باشد.


آب نيشکر در قوطی های 330 سی سی Can توليد و به بازار عرضه می شود.




نوع بسته

تعداد بسته ها

قوطی 330 سی سی

30000000




3. بررسي بازار ( فصل دوم مطالعات امکان سنجی ):


§ مصرف كنندگان عمده عبارتند از کشورهای هندوستان ، پاکستان، هنگ کنگ، کنيا و تانزانيا، ويتنام، برزيل، مصر، اندونزی و مالزی که خود توليد کننده هستند. علاوه بر اين در کشورهای توسعه يافته و توريست پذير نيز مصرف بالايی دارد. در ايران تا به حال توليد نشده است. پتانسيل مصرف داخلی و صادرات اين محصول به کشورهای منطقه قابل ملاحظه می باشد.


§ ظرفيت پیشنهادی : 10 ميليون ليتر در سال


§ ميزان توليدات داخلي : صفر


§ ظرفيت بالقوه توليد : صفر


§ ميزان واردات : واردات رسمی نداشته ولی به صورت مسافری و در مقياس کم وارد میشود.


§ برآورد تقاضا : حدود 5800 تن صادرات و حدود 38000 هزار تن مصرف در سال 1392


§ تعداد شيفت كاري : سه شيفت در 24 ساعت


4. روش توليد و تكنولوژي مورد نظر( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


فرآيند توليد آب نيشکر از نيشکر يک فرآيند کاملاً فيزيکي بوده به اين صورت که نيشکر پس از اينکه شاخ و برگ هاي اضافي آن گرفته شد تحت فشار قرار مي گيرد تا آب يا عصارة آن استخراج مي گردد.


مرحلة اول : نيشکر وارد شده به کارخانه پساز توزين، جهت ارسال به واحد شستشو روي نوار نقاله مخصوص قرار گرفته و به سمت محل فرآيند انتقال مييابد.


مرحلة دوم : ضمن حرکت نيشکر توسط نقاله با پاشيدن آب برروي آن شستشو انجام مي گيرد. با استفاده از آهنرباي مخصوص قطعات کوچک آهنيهمراه با نيشکر نيز جدا سازي مي شوند.


مرحلة سوم: نيشکر وارد دستگاه خردکن يا کراشر شده و کاملاً خرد و ساختمان آنهامتلاشي مي شود. قسمت قابل ملاحظه اي از آب نيشکر در قسمت کراشر جداسازي ميشود. آب نيشکر خروجي جهت ته نشين شدن مواد اضافي در مخازن نگهدارنده براي چند ساعت نگهداري مي شود. مرحله بعد، فرآيند فيلتراسيون جهت جداسازی ناخالصی هايی مانند الياف و خرده چوب و ... از آب تازه استخراج شده نيشکر بوده که توسط عبور مايع از چندين مرحله صافی صورت می گيرد.


مرحلة چهارم: فرآيند پاستوريزاسيون و اضافه نمودن مواد نگهدارنده و احياناً عصاره های طعم دهنده می باشد. فرآيند پاستوريزه، شامل گرم کردن تا دماي مشخصي، نگهداري در آن دما به مدت معين و سپس سرد کردن سريع محصول مي باشد.


مرحله پنجم : بسته بندی


5: .ابعاد فيزيكي طرح ( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


مساحت زمين :10000 مترمربع


سطح زير بنا: - توليدي : 1700 متر مربع


- انبارها :1900 متر مربع


- تاسیسات اداري و رفاهی: 400 متر مربع


تعداد و تركيب نيروي انساني : پرسنل توليدي 77 نفر وپرسنل اداري 14 نفر


مصارف صنعتي: - آب : 53867 متر مكعب در سال


- برق : 2940000 كيلو وات ساعت در سال


- گاز : 500000 متر مكعب در سال


6: ابعاد اقتصادي طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):


برآورد سرمايه‌گذاري كل : 81504 میلیون ریال


برآورد سرمايه‌گذاري ثابت : 45436 میلیون ریال


سرمايه درگردش: 36068 ميليون ريال


پيش بيني منابع تأمين سرمايه : 30 درصد آورده نقدي، 70 درصد تسهيلات بانكي


پيش بيني قيمت تمام شده(کل محصولات) : 156036 میلیون ریال


پيش‌بيني قيمت فروش (کل محصولات) : 180000 میلیون ریال


برآورد سود خالص (کل محصولات) : 25608 میلیون ریال


قيمت كل ماشين‌آلات و تجهيزات توليدي :


ماشین آلات اصلی : 13550 میلیون ریال


تاسیسات جانبی و زيربنايی : 4218 میلیون ریال


7. پيش بيني شاخص‌هاي اقتصادي طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):










شاخص‌هاي پايه



شاخص‌هاي طرح

سهم منابع داخلي:

30%

100 %

ارزش افزوده:

35%

35 %

نقطه سربسري (BEP):

كمتر از 50%

50.42 %

دوره برگشت سرمايه (PBP):

كمتر از 5 سال

3.6 سال

نرخ بازده داخلي (IRR):

بيشتر از 18%

33.92

ارزش خالص جريان نقدي


(Net Present value)

مثبت

50422 ميليون ريال

سود خالص سالانه

مثبت

24669 ميليون ريال


8. برنامه زمان بندي اجراي طرح:


یک سال براي اجراي طرح پيش بيني شده است.


9. ارزيابي (نتيجه‌گيري):


با توجه به شاخص هاي اقتصادي طرح، سهم منابع داخلي، نقطه سربه سر نرخ بازده داخلي و دوره بازگشت سرمايه طرح مثبت ارزيابي مي گردد.


توضیح:


1- اطلاعات بازار از منابع معتبر شامل آمار وزارت صنعت، معدن تجارت، اداره گمرک، مراجع دانشگاهی و توليدکنندگان صنايع غذليی مشابه و نرم و استاندارد های موجود در این زمینه تهیه شده است.


2- اطلاعات فنی از مراجع معتبر مانند دائره المعارف های مهندسی، استعلامات اخذ شده از سازنده ها، شرکت های داخلی و خارجی مستندات ها و پیشنهادات رسمی تهیه شده است.


3- محاسبات و تحلیل های اقتصادی بر اساس فرمت بانک صنعت و معدن و با استفاده از نرم افزار کامفار ( مرجع معتبر UNIDO ) تهیه شده است.


سال انجام مطالعات: 1390


تلفن:09126809553

پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

تماس با ما:

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، نبش خسرو، مجتمع الماس غرب، واحد 110

تلفن: 44277189 (021) و 11-44266510 (021)

فکس: 44387366 (021)

پست الکترونیک: info@iranhsk-co.com

تمامی حقوق اين سايت متعلق به شرکت حاميان صنعت کيميا می باشد.

logo-samandehi

مطالب شرکت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنيد.

صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت صفحه تلگرام شرکت
صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات