پارسی English


صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت کانال تلگرام شرکت صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات
شرکت حامیان صنعت کیمیا ,

امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امتیازات: 2.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طرح توجیهی ( امکان سنجی ) آب نیشکر
#1

1. معرفی طرح و هدف از اجرای آن ( فصل اول مطالعات امکان سنجی ):


هدف از اجرای طرح حاضر، ايجاد واحد آب نيشکر به ظرفيت عملی 10 هزار تن (10 ميليون ليتر می باشد. در نظر است طرح حاضر در سه شيفت 8 ساعته در روز و 210 روز کاری در سال فعاليت نمايد.آب نيشکر آب استخراج شده از نيشکر فشرده شده است که به عنوان آشاميدنی در سراسر جهان مصرف می شود و به خصوص در مناطقی که در آن نيشکر کشت می شود مانند جنوب شرقی آسيا، جنوب آسيا، و آمريکای لاتين، مصرف آن افزايش يافته است.


2. نوع و مشخصات محصول:


آب نيشکر سرشار از مواد مغذی ضروری بوده و بسيار سالم می باشد. آب نيشکر که نوعي نوشيدنی انرژی زای طبيعي است جايگزين خوب نوشيدنی های تهيه شدة سرشار از قند است. به راحتي جذب بدن شده و قند موجود در اين محصول در بدن به چربی تبديل نمی شود. آب نيشکر حاوی پروتئين، آهن، فسفر، ويتامين هایA ، B1 ، B2 ، B3 و C ، کلسيم، و کروم است. از پوسيدگی دندان جلوگيری نموده و موجب تقويت لثه ها می شود. آب نيشکر را می توان برای شيرين کردن نوشيدنی ها و غذاهای و همچنين در پخت و پز استفاده نمود. برخی مزايای آن عبارت است از :


• پر از ويتامين ها، مواد معدنی و آنتي اکسيدان است.


• شاخص گليسمی(Glycemic index) پايين دارد و برای افراد مبتلا به ديابت بسيار مفيد است.


• همانطور که کربوهيدرات های پيچيده را تجزيه می کند به آرامی در جريان خون نفوذ نموده و انرژی آزاد کند.


• آب نيشکر دارای عصاره مهار سرطان است.


• يک نوشيدنی قليايي است.


• دارای مواد ضد پوسيدگی دندان است.


• داری خاصيت پيشگيرانه و درمان گلو درد، سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد.


آب نيشکر در قوطی های 330 سی سی Can توليد و به بازار عرضه می شود.




نوع بسته

تعداد بسته ها

قوطی 330 سی سی

30000000




3. بررسي بازار ( فصل دوم مطالعات امکان سنجی ):


§ مصرف كنندگان عمده عبارتند از کشورهای هندوستان ، پاکستان، هنگ کنگ، کنيا و تانزانيا، ويتنام، برزيل، مصر، اندونزی و مالزی که خود توليد کننده هستند. علاوه بر اين در کشورهای توسعه يافته و توريست پذير نيز مصرف بالايی دارد. در ايران تا به حال توليد نشده است. پتانسيل مصرف داخلی و صادرات اين محصول به کشورهای منطقه قابل ملاحظه می باشد.


§ ظرفيت پیشنهادی : 10 ميليون ليتر در سال


§ ميزان توليدات داخلی : صفر


§ ظرفيت بالقوه توليد : صفر


§ ميزان واردات : واردات رسمی نداشته ولی به صورت مسافری و در مقياس کم وارد میشود.


§ برآورد تقاضا : حدود 5800 تن صادرات و حدود 38000 هزار تن مصرف در سال 1392


§ تعداد شيفت كاری : سه شيفت در 24 ساعت


4. روش توليد و تكنولوژی مورد نظر( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


فرآيند توليد آب نيشکر از نيشکر يک فرآيند کاملاً فيزيکی بوده به اين صورت که نيشکر پس از اينکه شاخ و برگ های اضافی آن گرفته شد تحت فشار قرار می گيرد تا آب يا عصارة آن استخراج می گردد.


مرحلة اول : نيشکر وارد شده به کارخانه پساز توزين، جهت ارسال به واحد شستشو روی نوار نقاله مخصوص قرار گرفته و به سمت محل فرآيند انتقال مييابد.


مرحلة دوم : ضمن حرکت نيشکر توسط نقاله با پاشيدن آب برروی آن شستشو انجام می گيرد. با استفاده از آهنربای مخصوص قطعات کوچک آهنيهمراه با نيشکر نيز جدا سازي می شوند.


مرحلة سوم: نيشکر وارد دستگاه خردکن يا کراشر شده و کاملاً خرد و ساختمان آنهامتلاشی می شود. قسمت قابل ملاحظه ای از آب نيشکر در قسمت کراشر جداسازي ميشود. آب نيشکر خروجی جهت ته نشين شدن مواد اضافی در مخازن نگهدارنده برای چند ساعت نگهداری می شود. مرحله بعد، فرآيند فيلتراسيون جهت جداسازی ناخالصی هايی مانند الياف و خرده چوب و ... از آب تازه استخراج شده نيشکر بوده که توسط عبور مايع از چندين مرحله صافی صورت می گيرد.


مرحلة چهارم: فرآيند پاستوريزاسيون و اضافه نمودن مواد نگهدارنده و احياناً عصاره های طعم دهنده می باشد. فرآيند پاستوريزه، شامل گرم کردن تا دمای مشخصي، نگهداری در آن دما به مدت معين و سپس سرد کردن سريع محصول می باشد.


مرحله پنجم : بسته بندی


5: .ابعاد فيزيكي طرح ( فصل سوم مطالعات امکان سنجی ):


مساحت زمين :10000 مترمربع


سطح زير بنا: - توليدی : 1700 متر مربع


- انبارها :1900 متر مربع


- تاسیسات اداری و رفاهی: 400 متر مربع


تعداد و تركيب نيروی انسانی : پرسنل توليدی 77 نفر وپرسنل اداری 14 نفر


مصارف صنعتی: - آب : 53867 متر مكعب در سال


- برق : 2940000 كيلو وات ساعت در سال


- گاز : 500000 متر مكعب در سال


6: ابعاد اقتصادی طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):


برآورد سرمايه‌گذاری كل : 81504 میلیون ریال


برآورد سرمايه‌گذاری ثابت : 45436 میلیون ریال


سرمايه درگردش: 36068 ميليون ريال


پيش بينی منابع تأمين سرمايه : 30 درصد آورده نقدي، 70 درصد تسهيلات بانكي


پيش بينی قيمت تمام شده(کل محصولات) : 156036 میلیون ریال


پيش‌بينی قيمت فروش (کل محصولات) : 180000 میلیون ریال


برآورد سود خالص (کل محصولات) : 25608 میلیون ریال


قيمت كل ماشين‌آلات و تجهيزات توليدی :


ماشین آلات اصلی : 13550 میلیون ریال


تاسیسات جانبی و زيربنايی : 4218 میلیون ریال


7. پيش بينی شاخص‌های اقتصادی طرح ( فصل چهارم مطالعات امکان سنجی ):










شاخص‌های پايه



شاخص‌های طرح

سهم منابع داخلی:

30%

100 %

ارزش افزوده:

35%

35 %

نقطه سربسری (BEP):

كمتر از 50%

50.42 %

دوره برگشت سرمايه (PBP):

كمتر از 5 سال

3.6 سال

نرخ بازده داخلی (IRR):

بيشتر از 18%

33.92

ارزش خالص جريان نقدی


(Net Present value)

مثبت

50422 ميليون ريال

سود خالص سالانه

مثبت

24669 ميليون ريال


8. برنامه زمان بندی اجرای طرح:


یک سال برای اجرای طرح پيش بينی شده است.


9. ارزيابی (نتيجه‌گيری):


با توجه به شاخص های اقتصادی طرح، سهم منابع داخلي، نقطه سربه سر نرخ بازده داخلی و دوره بازگشت سرمايه طرح مثبت ارزيابی می گردد.


توضیح:


1- اطلاعات بازار از منابع معتبر شامل آمار وزارت صنعت، معدن تجارت، اداره گمرک، مراجع دانشگاهی و توليدکنندگان صنايع غذليی مشابه و نرم و استاندارد های موجود در این زمینه تهیه شده است.


2- اطلاعات فنی از مراجع معتبر مانند دائره المعارف های مهندسی، استعلامات اخذ شده از سازنده ها، شرکت های داخلی و خارجی مستندات ها و پیشنهادات رسمی تهیه شده است.


3- محاسبات و تحلیل های اقتصادی بر اساس فرمت بانک صنعت و معدن و با استفاده از نرم افزار کامفار ( مرجع معتبر UNIDO ) تهیه شده است.


سال انجام مطالعات: 1390


تلفن:09126809553

پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

تماس با ما:

آدرس: تهران، خیابان ستارخان، نبش خسرو، مجتمع الماس غرب، واحد 109

تلفن: 44277189 (021)

فکس: 44387366 (021)

پست الکترونیک: info@iranhsk-co.com

تمامی حقوق اين سايت متعلق به شرکت حاميان صنعت کيميا می باشد.

مطالب شرکت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنيد.

صفحه فيسبوک شرکت صفحه توئيتر شرکت صفحه لينکدين شرکت صفحه تلگرام شرکت
صفحه گوگل پلاس شرکت صفحه اينستاگرام شرکت صفحه آپارات شرکت بانک اطلاعات